Тематска настава у осмом разреду
Будуће време
У последњој недељи јануара ученици осмог разреда обрађивали су на свим часовима језика заједничку тему: глаголски облик футур. Ученици су у исто време учили о футуру на часовима енглеског, српског, руског и немачког језика.
На часу енглеског језика ученици су радили индивидуално, у пару и групно. Након што су уводном делу часа продискутовали о теми венчања у нашој земљи, били су мотивисани да сазнају нешто више о венчањима у Британији. Изучавајући обичаје поводом овог догађаја, ученици су обновили просто будуће време и научили како се гради ново глаголско време Future Continuous Tense. Након тога су радећи у пару проверили да ли су добро разумели нову лекцију тако што су решавали задатке из уџбеника. То није било све! У завршном делу часа чекао их је групни рад и решавање задатака које је припремила наставница Снежана Корић. Али ни то није све! Код куће их је чекао и домаћи задатак из радне свеске...
На часу руског језика обновљено је знање о будућим временима енглеског језика, ученици су погледали видео-снимак, а у практичном раду им је помагала и презентација коју је осмислила наставница Слободанка Марковић. У уводном делу часа су обновили глаголски вид како би ученици могли да одреде које будуће време руског језика ће употребити у одређеној ситуацији. У главном делу часа уз помоћ мапе ума упоређивали су будућа времена енглеског и руског језика и давали примере из сопственог окружења и свакодневног живота, а затим проверили своје знање на задатим вежбама. У завршном делу часа групним радом преводили су реченице са српског на енглески и руски. Наравно, следи домаћи задатак: написати састав о коришћењу слободног времена – у будућем времену.
На часу немачког језика ученици су имали задатак само да обнове већ стечено знање о футуру. Да би час био занимљивији, то су радили обрађујући тему Mini Projekt eine Stadt vorstellen. Код куће су направили плакат о градовима са немачког говорног подручја по сопственом избору, али тако да употребе најмање две реченице у будућем времену. Након уводног обнављања футура, добровољци су приказали своје плакате. У другом делу часа наставница Ирена Чанак проверила је да ли је свима јасно грађење футура уз помоћ граматичке вежбе коју су ученици радили индивидуално. У завршном делу часа добили су домаћи задатак: написати неколико реченица у будућем времену.
На часу српског језика ученици су проширили своје знање о футуру. У уводном делу часа обновили су техником мапе ума знање стечено у претходним разредима које се односило на апсолутно значење футура, грађење и писање, а у другом делу часа су групним радом обрадили релативна значења овог глаголског облика.Наставница Биљана Кнежевић задала је наизглед лак задатак - цртежом представити значења футура. Тада се видело да ли су ученици заиста разумели разлику између апсолутног и релативних значења овог глаголског облика, као и да ли су овладали применом правописних правила.
Провера усвојености извршена је у завршном делу часа када су ученици-представници група тумачили заједничке радове. Наравно, вежбање у радној свесци које су добили за домаћи задатак коначно ће потврдити да ли је знање стечено на часу и усвојено.
Повратак на страну Настава |